Miles & Meals

Egészség-túladagolás

„Jóból is megárt a sok.” – szól a nem túl népszerű mondás. Ahogyan a túl sok alvás vagy a túl sok sport, úgy a túlzásba vitt egészséges táplálkozás sincs feltétlenül jó hatással szervezetünkre.

frambour.com.br

Az egészségtudatosság és az egészségesétel-függőség között nagyon vékony a határ, így könnyen átbillenhetünk a ló túloldalára.

Orvosi nevén orthorexia nervosa a túlzott természetességért való rajongás vagy egészségesétel-függőség. Az orthorexiában szenvedő személyek kényszeresen ragaszkodnak az általuk egészségesnek vélt ételekhez. Gondolataik állandóan ezek beszerzése, elkészítése és elfogyasztása körül forognak. Más témáról aligha lehet velük beszélgetni. Étkezési szokásaik szinte rituálészerűek. Sokan állandóan tartanak maguknál „egészséges” élelmiszereket, hogy ne érhesse őket meglepetés. Többnyire bioboltban, biopiacon vásárolnak. Gyakran túlzott jelentőséget tulajdonítanak egy-egy terméknek vagy alapanyagnak, így könnyen túladagolhatják magukat. Miért fontos megtalálnunk az arany középutat az egészséges táplálkozásban? Utánajártunk néhány kedvencünk túlfogyasztással járó káros következményének.

forrás: www.psicologianoguerol.com

Szerecsendió

Kedvelt sütemény- vagy leves ízesítő, de túlzott fogyasztás esetén egyes drogokhoz hasonló hallucinogén anyaggá változik a szervezetünkben. 20-80 gramm szerecsendió bevitele bódító hatással lehet ránk, sőt idegesség és szorongás is lehet a következménye.

forrás: www.frisskosar.hu

Tonhal

Az elmúlt években egyre inkább növekedőben van a tengeri és óceáni halakban, így a tonhalban is, a higanyszennyezettség. Ez pedig káros hatással lehet szervezetünkre. Túl sok tonhal fogyasztása esetén fennáll a higanymérgezés veszélye. Elsősorban a központi idegrendszerünket támadja meg, és kialakulhat álmatlanság, gyengeség, szívritmuszavar, de akár depressziót vagy személyiségzavart is vonhat maga után. Tonhal helyett érdemes kisebb halakat, például szardíniát fogyasztanunk, vagy halolajjal pótolnunk a halakban lévő ómega-3 zsírsavakat.

forrás: www.lifetasteslikefood.com

Ásványvíz

Nem is gondolnánk, hogy az ásványvízből is lehet túl sokat fogyasztani. Egy egészséges szervezetnek nincs szüksége túlzott ásványi anyag bevitelre. Igyunk alacsony ásványianyag-tartalmú ásványvizet: 500 mg ásványi anyag/1000 ml alatti vizeket, és ivóvíz minőségű csapvizet.

A vitamin: napi ajánlott adag: 800 mikrogramm

Túladagolás esetén: májkárosodás, fejfájás, hajhullás, bőrhámlás. Súlyos mérgezés esetén vakságot is okozhat.

Vas: napi ajánlott adag: 12-15 mg

Túladagolás esetén: máj és a hasnyálmirigy károsodása

Kálcium: napi ajánlott adag 1000 mg

Túladagolás esetén: nehezíti például a magnézium felszívódását, ami vérnyomás- és más idegrendszeri zavarok oka lehet

Nátrium: napi ajánlott adag: 150 mg

Túladagolás esetén: szív- és érrendszeri betegségek léphetnek fel

forrás: www.redlineendurance.com

Az egészséges táplálkozás lényege, hogy semmi nem tilos, csak néhány kérdésre kell odafigyelnünk: miből – mennyit – milyen arányban – milyen gyakran fogyasszunk? Ehhez pedig kevéske figyelem és önkontroll is elegendő.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!