Miles & Meals

Időutazás Ikarus-szal – gyárlátogatás és buszozás képekben

A mátyásföldi Ikarus gyár mellett gyakran elsuhanok, és mindig szomorúan látom, hogy a gyerekkoromban aranykorát élő gyárból mi maradt: lepusztult épületek, üres gyárudvar, piszkos, poros csarnokok. Idén lenne 120 éves az Ikarus.

ikarus_620

A világ negyedik legnagyobb autóbuszgyárából már csak ennyi maradt. 

Ikarus_1

Én képekkel szeretném megidézni a múltat, de ha kíváncsiak vagytok az Ikarus  fénykorára, azt az Indexen olvashatjátok el. A gyár hanyatlását pedig a Totalcar totál jól feldolgozta.

omladozik

Az Ikarus sportpálya után bejutottunk az egykori művelődési házba.

ikarus_2

Az Ikarus saját újságot is adott ki, 18 000-es példányszámban.

ikarus_magazin

Rengeteg klub működött itt, valamint színházterem

művház

és diszkó

dohos_diszkó

Rövid sétát követően bejutottunk az Ikarus gyár területére, ahol az évtized legtuskóbb portásai fogadtak minket: üvöltöztek, hogy tegyük el a kamerákat és a fényképezőket. A terület nagy része izraeli tulajdonban van, állítólag ezért volt tilos a fényképezés. (?)

busz_1

Végre bejutottunk az egyik csarnokba.

függöny

Szálló por, pár szétszerelt roncs és festékszag fogadott.

buszbelső

javítas

ikarus_busz

vezess

Azt is megtudtam, hogy a csuklós busz előtt ilyen utánfutókat kapcsolatak a járatokra. Ebben nem a csomagok utaztak…

csuklós

A csarnokban várt ránk egy gyönyörű veterán busz.

busz_2

Csodás farral 😀

feneke

Az volt az Ikarus túra fénypontja, amikor felültünk erre a régi modellere. Ez még a születésem előtt készült. Távolsági járatként működött.

ikarus_55

A buszról annyit, hogy nagyon hangos a motor, de az ülések kényelmesek, és – kapaszkodjatok meg – működő Herendi lámpákkal van felszerelve.

herendi

A busszal tettünk egy kört a gyár területén, ahol nagyon vagány utcanevek vannak. A kedvencem a „Fényező út”, de azt pont nem sikerült elkapnom.

busz_út

A gyárlátogatásra sok egykori dolgozó is eljött, fejből fújták, melyik csarnokban mi zajlott, hogy tárolták a gumikat, hol az akkumulátorokat. Bangó Margit is itt dolgozott raktárosként. (Ő sajnos nem jött el :D.) Galambos Dorniával viszont találkoztunk…

jomunkas

A gyári “rally” után járatot cserélünk, és felültem a hathúszasra.

busz_belul

Az első döbbenetet a retro plakátok okozták. Jót szórakoztam rajtuk.

plakat

A második döbbenet a műbőr ülés volt, amire leültem, és odaragadtam. Ez már ismerős érzés volt. Ilyenen már utaztam gyerekkoromban.

Viszont legnagyobb örömömre kiderült, hogy a buszok egy lakodalomba mennek Budára, úgyhogy visszavisznek minket a HÉV megállóba. REPESZTETTÜNK ötvennel!!!

ot

Annyira szuper volt, nem tudtam nem röhögni azon, hogy hörög a motor.

Az 55-ös pedig maga volt a „Showstopper”: szinte megállt a forgalom, az emberek az autóikból kihajolva fotózgatták a járművet.

ot_2

Búcsúzóul kis kék Ikarus nagy gázzal és csilingelve tovasuhant, és pedig sajnálom, hogy ennyi volt.

 

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!